Tutorial reactor in 3DS Max

Salut,azi o sa va invat cum sa folositi “reactor”,sper sa fie de folos,este primul tutorial facut de mine,deci,o sa incerc sa il fac cat mai explicit. Hai sa incepem :

1. Primul pas este crearea unui “Plane” :

2. Facem click pe “box”,si facem unul asemanator cu o caramida(dimensiunile sunt in imaginea de mai jos) :

3. Selectam caramida,dam click pe “Select and Move(sau W pe tastatura)”,tinem Shift(pe tastatura) apasat si facem o copie.

In momentul cand apare casuta pentru copie scrie la “Number of Copies” –“10”,verificati imaginea de mai jos :

ATENTIE!!!Caramizile NU trebuie sa se atinga una pe alta si nici planul!!!

4. Acum facem mai multe copi in sus,urmariti imaginile :

In final ar trebui sa arate asa ca in imaginea de mai jos :

Desigur,puteti sa puneti cate caramizi vreti si cum vreti,eu va dau doar un exemplu.
5. Bun,acum mergem la “Customize-Show UI-Show Floating Toolbars” :

Dupa ce ati dat click ar trebuii sa apara mai multe ferestre,si le inchidem pe cele inafara de “Reactor” :

Daca doriti,puteti sa includeti bara de “Reactor” in bara de meniuri,este foarte simplu,tine-ti click pe bara de “Reactor” si o duceti in sus dupa care ii dati drumul la click :

6. Din bara de “Reactor” facem click pe “Open property Editor” :

Dupa ce ati dat click o sa apara o fereastra,in acest moment selectam caramizile (va rog sa aveti grija sa nu selectati si planul) :

Bun,la “Mass” scrie “20” si selectam “Bounding Box” :

Inchidem fereastra,selectam planul si deschidem din nou “Open property Editor” ,la “Mass “ nu scriem nimic,selectam doar “Concave Mesh” :

7. Acum sa cream o sfera pe care o punem paralel cu centru caramizilor :

8. Deschidem din nou “Open property Editor” si selectam sfera ,la “Mass” punem “2000” :

9. Pentru ca toate acestea sa poata functiona o sa avem nevoie de “Rigid Body Collection” :

Facem click pe el si il punem oriunde,dar nu prea departe ca sa puteti avea acces.
10. Facem click pe “Rigid Body Collection” dupa care mergem la “Modify Panel” si o sa dam “Add” :

11. Dupa ce dam “Add” o sa se deschida o fereastra :

Selectam tot inafara de “Scene Root” si dam “Select “ :

Inca un lucru,va rog sa ma scuzati,trebuia facut de la inceput,sa faceti o rampa pe care sa cada bila:

12 . Dupa ce ati facut rampa o sa dam din nou click pe “Rigid Body Collection” ca sa adaugam si rampa in system :

13. Acum,o sa mergem la “Utilities” si selectam “Reactor” :

14. Dupa ce am selectat “Reactor “ o sa selectam “Havok 1 World “ si scriem urmatorii parametri :

15. Dupa ce ati scris paremetri o sa facem click pe “Preview & Animation” si selectam “Preview in Window” :

O sa va apara o fereastra si puteti sa apasati “P” pe tastatura pentru a vedea rezultatul .
Aici aveti rezultatul meu :

Sper ca va placut acest tutorial,desigur,puteti sa faceti cate caramizi si cate sfere doriti numai sa respectati elementele care asigura animatia.O sa incerc sa mai fac tutoriale cu animatii,dar pana atunci va doresc spor la lucru si toate cele bune.

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

2 Comments on "Tutorial reactor in 3DS Max"

  • Nap

    Dupa ce am terminat animatia, cu salvezi animatia ca sa o pot vedea intr-un program video?

  • Alix

    am reusit. foarte bun tutorialul si foarte bine explicat

Leave a Reply