Tutorial – animatia unui panou publicitar

In acest tutorial o sa va arat cum puteti face o pancarda animata in 3D Max.Este foarte simplu.Tot ce trebuie sa stiti este sa texturati un obiect folosind “UVW unwrap“ si putina modelare de baza.Daca nu stiti sa folositi “unwrap” cautati pe site si o sa gasiti ceea ce cautati.
Asta o sa facem :

Primele cuvinte,ca deobicei, “Hai sa incepem” :
1. … prin a face un cilindru cu aceste valori :

2. Acum faceti 25 de copii ale obiectului.Pentru a face 25 de copii cu distanta egala intre ele ,selectati “Move Tool “ ,apoi obiectul.Dupa ce ati selectat obiectul ,faceti click si trageti sper dreapta sau stanga si o sa apara o fereastra.Puneti 25 la slotul cu “Number of copies” si faceti click pe OK :

3. Ar trebui sa aveti asa ceva :

4. O sa facem animatia mai incolo,trebuie sa facem mai intai o rama pentru pancarda.Faceti un o cutie (box) cu aceste dimensiuni :

5. Incercati sa puneti cutia in aceeasi pozitie ca si mine :

6. Convertiti cutia in “Editable Poly” ,apoi selectati poligoanele din fata.Dupa ce ati selectat poligoanele,faceti click pe “Inset” si o sa va apara o fereastra. La “Inset Ammount” puneti 3.5 :

7. Acum puteti centra cutia mai bine :

8. Avand poligoanele selectate , faceti “Extrude” cu -5.0 :

9. Selectati marginile care sunt pe margini :

10. Faceti click pe “Connect” si puneti aceste valori :

11. Detasati poligonul din fata la care i-am facut “Extrude” in interior.Am facut obiectul gri deoarece imi place sa lucrez asa.Dupa ce l-ati detasat,ascundeti-l :

12. Am facut imaginea mai mare pentru o vedere mai buna.Selectati aceleasi margini ca si mine,si conectatile cu aceleasi valori ca in imagine:

13. Faceti acelasi lucru pentru celelalte margini si ar trebui sa aveti asa :

14. Acum trebuie sa dam un “Chamfer” la margini.Selecati-le pe acelea care sunt si in imagine :

15. Avand marginile selectate,faceti click pe “Chamfer” si la “amount” puneti 0.2 :

16. Daca aplicati un “Meshsmooth” cu “litteration” 1 ar trebui sa aveti niste colturi rotunjite ca aici:

17. Dedesubt am facut in suport .Este doar modelare de baza si nu cred ca are nevoie nimeni de imagini ca sa vada cum am facut-o.Dedesubt aveti 3 imagini cu modelul:

18. Dati “Unhide all” ,selectati toti clindrii(prisme mai precis) si puneti-le in acelasi loc ca mine :

19. Asta am pana acum :

20. Ascundeti tot inafara de prisme.Faceti click pe “Time Configuration “ si numarul de animatii puneti 600 de frame-uri .O sa avem ceva de munca la acest capitol :

21. Prima data apasati pe butonul “Auto Key” .Selectati primul panou(prisma) ,mergeti la Frame-ul 40 si suciti prisma la 120 grade catre stanga.Faceti toate in aceeasi ordine ca si mine :

22. Selectati a 2 a prisma.Inainte de a rotii a 2 a prisma, mergeti la frame-ul 5 ,faceti click dreapta unde va arata unde sunteti in momentul de fata(sageata va arata unde sunteti).O fereastra mica o sa apara,faceti click pe ok.De ce facem asta? Deoarece trebuie sa inseram un “key frame” deoarece ele ii spune obiectului la care frame trebuie sa fie:

23. Acum mergeti la frame-ul 45 si rotit pancarda la 125 de grade:

24. Cum functioneaza?
Primul panou se roteste la frame-ul 0 si se termina la frame-ul 40.Urmatorul incepe la frame-ul 5 si se termina la 45.Acum logic ca urmatorul o sa inceapa la 10 si se opreste la 50.Faceti asa pana la ultimul panou.Pentru a va face munca mai usoara mai jos aveti lista cu toate panourile :
panel 1 : start = 0 , end = 40
panel 2 : start = 5 , end = 45
panel 3 : start = 10 , end = 50
panel 4 : start = 15 , end = 55
panel 5 : start = 20 , end = 60
panel 6 : start = 25 , end = 65
panel 7 : start = 30 , end = 70
panel 8 : start = 35 , end = 75
panel 9 : start = 40 , end = 80
panel 10 : start = 45 , end = 85
panel 11 : start = 50 , end = 90
panel 12 : start = 55 , end = 95
panel 13 : start = 60 , end = 100
panel 14 : start = 65 , end = 105
panel 15 : start = 70 , end = 110
panel 16 : start = 75 , end = 115
panel 17 : start = 80 , end = 120
panel 18 : start = 85 , end = 125
panel 19 : start = 90 , end = 130
panel 20 : start = 95 , end = 135
panel 21 : start = 100 , end = 140
panel 22 : start = 105 , end = 145
panel 23 : start = 110 , end = 150
panel 24 : start = 120 , end = 155
panel 25 : start = 125 , end = 160
panel 26 : start = 130 , end = 165

25. Cand sunteti gata, apasati “Play” iar panourile ar trebui sa aiba un effect de rotire foarte frumos,ca un val,iar animatiile ar trebui sa arate asa :

26. O sa fie 3 reclame pe pancarda,asadar trebuie sa facem totul ca in pasul 24,de 2 ori.Acum incepeti la frame-ul 250 si acelasi lucru ca la pasul 24.Singura diferenta este ca nu incepeti de la frame-ul 0,ci de la frame-ul 250.
De exemplu :
panel 1 : start = 250 , end = 290
panel 2 : start = 255 , end = 295
panel 3 : start = 260 , end = 300
etc……….
Panel 26 : start = 375 , end = 415

27. Faceti click din nou pe “Time configuration” deoarece avem nevoie de mai multe frame-uri.Unde este scris 600 de frame-uri,acum schimbam cu 750:

28. Acum o sa facem acelasi lucru ca la pasul 24 sau 26 doar ca incepem de la frame-ul 500:
De exemplu :
panel 1 : start = 500 , end = 540
panel 2 : start = 505 , end = 545
panel 3 : start = 510 , end = 550
etc……….
Panel 26 : start = 625 , end = 665

29. Acum apasati din nou butonul “Auto Key” ca sa il inchidem(nu va mai fi rosu).La acest pas o sa incepem sa texturam panourile.Selectati toate panourile,iar din panoul “Modifier” selectam “Unwrap UVW”:

30. In submeniul “Unwrap UVW” , o sa gasiti “Face”.Selectati “Face” si apasati CTRL+A ca sa selectati toate panourile si apasati edit :

31. O fereastra ca asta o sa apara :

32. Trageti afara patratul :

33. Lasati fereastra asta deschisa.Trageti un pic intr-o parte ca sa vedeti macar un “viewport”.Selectati poligoanele de pe panou ca in imagine :

34. Avand poligoanele selectate,mergeti la “Mapping – Normal Mapping” si puneti aceleasi valori ca si mine:

35. Apasati Ok si ar trebui sa aveti ceva asemanator:

36. Trebuie sa aranjati panourile ca mine(in fereastra UVW).Daca doriti sa mariti sau sa micsorati panourile ar trebui sa aveti voie :

37. Faceti la fel si cu celalte 2 fete ale panoului si punetile in acelasi patrat ca si mine:

38. Mergeti la “Tools – Render UVW Template “ ….si puneti aceleasi valori ca si mine :

39. Acum apasati pe “Render UV Template” si ar trebui sa vedeti aceasta imagine.Salvati imaginea cu extensia “ .jpg” :

40. Deschideti acea imagine cu Photoshop(sau un soft similar) si inlocuiti patratele gri cu ce reclama doriti.Eu le-am facut negre deoarece nu sunt prea importante:

41. Acum mergeti in 3d Max,deschideti editorul de material si alegiti un slot gol.Click pe patratul de la “Diffuse” si alegeti “Bitmap” :

42. Selectati imaginea si apasati OK.Acum,selectati toate panourile,si trageti materialul pe panouri.O fereastra mica ca asta o sa apara.Bifati “Asign to Selection” si apasati OK:

43. Daca nu vedeti textura in “viewport” ,faceti click pe “Show Standard Map In Viewport”(in editorul de materiale):

44. S-ar putea sa aveti o problema aici.Pentru mine,prima reclama este normala,dar a 2 a si a 3 a sunt asa :

45. Ca sa rezolvam problema asta,selectam toate panourile,apoi in meniul “Modifier” ,apasati butonul “Edit” (butonul edit este de la “UVW” pe care selectat ca sa facem schitele):

46. Acum trebuie sa faceti acest lucru pentru toate panourile.NU selectati toate panourile si dati “Mirror” deoarece nu o sa mearga.Selectati primul panou si apoi apasati “Mirror Horizontal” in fereastra “Edit UVW” .Acest lucru ar trebui sa schimbe textura de pe primul panou doar pentru aceasta fata.Dedesubt aveti 3 imagini :

Continuati asa pana la ultimul panou,si apoi verificati reclamele sa vedeti daca toate sunt bine texturate.

47. Acum trebuie sa adaugati niste efecte texturilor,puneti si un mediu si sunteti gata sa faceti “render” la animatie.Sper ca v-a placut acest tutorial si daca aveti probleme in timp ce faceti acest tutorial nu ezitati sa intrebati.Nu uitati sa lasati si un comment.Salutari. Nu uitati sa apasati pe LIKE :)

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

Leave a Reply