Ragdoll tutorial

Autor : Liviu

Versiune folosita : 3D Max 2009(32 bit)

Salutare,dupa ce am facut acel tutorial despre reactor,astazi mi-am propus sa va invat cum sa folositi reactorul pe un manechin de teste(ragdoll).

O intrebare care cred ca ati putea sa vi-o puneti ar fi urmatoarea : “Bun,si cu ce ma ajuta chestia asta? “ , iar eu o sa raspund,de exemplu vrei sa animezi o masina care loveste acel manechin,aces tutorial va va ajuta sa faceti acest lucru.

Haideti sa incepem :

1. Facem un plan cu urmatoarele dimensiuni :

2. Activam optiunea “Angle Snap Toggle” ,dupa care selectam “Select and Rotate” . Faceti click pe plan si tine-ti “Shift(pe tastatura)” si rotiti planul la 90 de grade :

3. Ok,acum sa facem un manechin de teste,nu va speriati,este foarte usor ,urmariti imaginile :

Facem click,si tinem apasat pentru a crea manechinu,incercati sa nu il faceti cat un personaj din “Transformers” :

Facultativ: 3D Max are si o optiune prin care puteti sa il faceti pe manechin barbat sau femeie,respective sa ii puneti cate degete sa aiba la maini si picioare :

ATENTIE!!! La fel ca la tutorialul anterior,manechinul nu trebuie sa atinga planul!!!

4. Acum o sa facem o sfera :

5. Pentru ca toate acestea sa mearga trebuie sa cream “Rigid Body Collection” :

6. Selectam pe rand planurile si ne ducem la “Property Editor” pentru a bifa cateva optiuni :

7. Acum selectam sfera si scriem urmatoarii parametri :

8. Selectam “Rigid Body Collection” si dam click pe “Add”,dupa care selectati tot inafara de manechin :

9. Pentru ca manechinul sa functioneze o sa scriem un “Script” , urmariti poza :

10. Dupa ce am dat click pe “Constraint Humanoid” o sa apara mai multe inele in jurul manechinului,apasam “H(pe tastatura)” , o sa se deschida o fereastra,si selectam ce selectez si eu in poza :

11. Acum dam click dreapta pe manechin si dam “Hide Selection” :

12. Manechinul este mai “aerisit” acum.Ca sa putem face manechinul sa reactioneze o sa animam bila ca sa poata sa il loveasca ,urmariti imaginile :

In imaginea de mai jos,am selectat “Autokey” si am pus bila dupa manechin,in dreapta lui mai exact,deoarece bila era in stanga lui.Atentie,sa nu uitati sa puneti bara de timp la “20” inainte sa faceti click pe “Autokey” :

Daca tineti click pe bara de timp si o duceti de la “0” la “20” , sau de la “20” la “0” o sa observam ca bila merge inainte si inapoi.

13.Acum partea mea preferata,sper ca si voua o sa va placa.Facem click pe “Utilities” iar dupa aceea pe “Reactor” ,urmariti poza :

14. Acum dam pe “Preview and Animation “ ,urmariti poza :

Atentie!!! Bila se afla in momentul “12” cand se aproprie de manechin,la momentul “13” bila deja trece prin manechin.Daca la voi bila se aproprie in alt moment ,de exemplu in momentul “7” pe bara de timp,atunci la “Preview and Animation” la “Start Frame” scriem “7” inloc de “12”.Urmariti imaginea de mai jos :

15. Final,hai sa dam click pe “Create Animation” ,dar mai intai asigurativa ca bila este la locul ei si bara de timp este la “0” :

In cazul in care manechinul “zboara” de pe plan, o sa mai facem alt plan pentru a fi un perete de care sa se izbeasca manechinul si sa nu mai poata zbura de pe plan.Inca un aspect important,sa nu uitati sa dati click pe “Rigid Body Collection” si sa adaugati si acel plan,sau orice ati pune sa fie obstacol pentru manechin :

Daca manechinul incepe sa faca sute de tumbe in aer va rog sa mergeti la “Reactor”, “Havok 1 world” si la “Col. Tolerance” si sa scrieti “1” :

Sper ca va placut si acest tutorial,nu este foarte greu,trebuie sa fiti atenti la cea ce faceti.Sa aveti mila de saracul “Buster” , sa nu il dati de prea multi pereti,aveti mila de el.Va urez toate cele bune si sper sa ne vedem cu bine data viitoare pentru urmatorul tutorial

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

2 Comments on "Ragdoll tutorial"

  • ...

    la pasul 9 cand scriu rctmakeragdoll() imi da count eror sau ceva in gen

    • Pentru probleme exista forum.Ma rog,dupa ce scri script-ul trebuie sa selectezi manechinul din lista aia,adica “bip1” in cazul meu.Deaia iti da eroare pentru ca Max nu poate gasi nici un fel obiect :)

Leave a Reply