Modelarea unei anvelope

In acest tutorial gasiti pasii necesari modelarii anvelopei de masina. Un tutorial simplu ce poate fi urmat de orice incepator. Daca urmati aceasi pasi ca cei scrisi de mine, este imposibil sa aveti alt rezultat decat cel din imaginea finala. Multa bafta la modelare.

O sa folosim aceste imagini de referinta:

Sa incepem:

1. Am decupat blueprint-ul si l-am asezat frumos in 3ds max incat sa pot modela dupa el

2. Acum, folosind “Line” faceti acelasi contur la fel ca cel al anvelopei

3. Alegeti “extrude” din modifier list. Iar la amount , puneti 60

4. Acum sa facem acel pattern (modelul) al avenlopei. Cand faceti modelul, nu mutati doar 1 vertex ci amandoi, la fel ca in imagine .(ma refer la vertexii vazuti din top viewport, ii selectati pe cei paraleli pe verticala si ii mutati sus/jos)

5. Daca vreti sa faceti vertexii mai apropriate, ii selectati si ii micsorati.

6. Avand acesti 2 vertexi selectati, ii mutati in acelasi loc ca si mine

7. Faceti acelasi pas incat sa modelati forma ce o am si eu in imaginea de mai jos. Mutati cate 2 vertexi odata ca in pasul nr 6

8. Daca ati reusit sa faceti partea din dreapta, nu o sa aveti probleme nici cu cea din stanga . Aveti aici un wireframe

9. Folositi “cut” pentru a face o forma mai detaliata a anvelopei

10. Selectati acele poligoane care formeaza urma anvelopei (doar cele mari)

11. Avand acele poligoane selectate, aplicati un extrude de 3,5. Este suficient pentru tipul acesta de anvelopa.

12. Acum la selectati pe cele mici (laterale) si le aplicat un chamfer de 1 sau 1,5

13. Acum e partea interesanta. Selectati Move, selectati obiectul tineti shift spre dreapta si trageti incat sa faceti o copie cat mai aproape de aceasta. O sa apara o fereasta mica inc are puteti scrie numarul de copii pe care il doriti. Puneti intre 90-100

14. Atasati toate copiile una de cealalta

15.Selectati toti vertextii , dupa care dati un weld cu o valoare foarte mica. O valoare asa mica incat sa uneasca doar vertextii ce despart copiile intre ele

16. Suntem aproape gata. Dupa ce ati unit vertexii, alegeti “bend” din lista modifier si puneti aceleasi valori ca si mine. Daca nu aveti acelasi rezultat, jucati-va putin cu acele setari si pana la urma o sa reusiti, trebuia sa bifati in functie de viewport ce directie vreti (X,Y,Z) si la direction puneti unghiul de indoire

Rezultat final (randarea finala) :

Nu uitati sa apasati butonulo LIKE si sa lasati un comment :) . Toate cele bune

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

Leave a Reply