Modelarea si texturarea unui skateboard in 3DS Max

Salut din nou. In acest tutorial o sa modelam un skateboard 3D,apoi ii facem texturile in Photoshop CS3. Un tutorial foarte detaliat, usor de urma, cu un rezultat pe masura. Ai nevoie doar de foarte putine cunostinte in 3ds max pentru a avea acelasi rezultat. Hai sa incepem deoarece nu imi place sa fac introduceri

1.Faceti un Box cu aceste dimensiuni :

2.Acum convertiti box-ul in “editable poly”.Dupa ce ati facut asta,doar urmati imaginile deoarece este doar modelare de baza :

3. Acum,hai sa facem rotile . Prima data o sa facem suportul. Puteti cauta pe Google “skateboard truck” si sa vedeti ce obiecte va trebuie ca sa il faceti. Ca acest model :

4. O sa incerc sa fac unul,nu stiu ce dimensiuni are,dar o sa incerc sa-l fac oricum. Puteti face un box in acest loc si cu aceste dimensiuni :

5. Acum o sa ascund placa. In acest mod, pot sa vad mai bine. Urmati imaginile daca nu stiti ce anume e de facut :

6. OPTIONAL: Am adaugat un mic detaliu pe acest obiect . Daca nu aveti nevoie de el,sariti peste aceasta imagine :

7. Detaliile axului rotilor :

8. Convertiti acest cilindru in “editable poly” , apoi continuati cu modelarea :

9. Stiu ca acest lucru este gresit (din punct de vedere tehnic) ,dar puteti sa il faceti mai indetaliat,daca vreti :

10. Continuati cu modelarea cilindrului :

11. Daca o sa dati “unhide all” incat sa vedeti placa,o sa aveti asta :

12. Acest ax este un pic cam mic.Faceti-l mai mare selectand aceiasi vertexi ca mine,apoi maritii.In acest mod le faceti pe ambele egale :

13. Pentru a face rotile,trebuie un cilindru cu aceste dimensiuni :

14. Acum, urmati imaginile :

15. Suntem aproape gata cu modelarea .Trebuie sa facem acel surub sa tina roata in loc,cu acestea,suntem la 99% cu modelarea. Faceti un cilindru cu aceste dimensiuni :

16. Apoi faceti un cilindru cu 20 de fete.La fel ca in poza :

17. Acum selectati ambele obiecte si punetile in centrul roti :

18. Faceti o copie a rotii pentru partea cealalta :

19. Acum faceti o copie a rotilor si punetile in capatul celalalt :

20. Aplicati “smooth modifier” pentru toate obiectele ,inafara de suruburi(si text, daca l-ati facut)si ar trebui sa aveti asta :

Texturing the skateboard

21. Selectati placa,apoi,din meniul “Modifier” , selectati “Unwrap UVW” :

22. Selectati “Face” ,apoi selectati toate fetele de pe placa(prin apasarea tastelor CTRL + a)

23. Dupa ce ati selectat toate fetele,apasati “Edit” (in meniul modifier).O fereastra o sa apara,ca aceasta :

24. Acum mergeti la “Mapping > Flatten mapping ,si apasati OK. O sa aveti toate partile skateboard-ului,dar nu este ceea ce caut eu.Vreau sa am ceva mai usor de texturat.Acum aveti asta :

25. Selectati toate fetele si le scoateti din patrat :

26. Tineti acea fereastra deschisa si selectati fetele care sunt pe partea superioara a placii.Doar cele mari.Nu selectati cele care sunt pe marginea placii :

27. Avand fetele selectate,mergeti la “Mapping> Normal Mapping, si din meniul “drop-down” ,alegeti “Top/Bottom Mapping” ,apoi apasati OK. Ar trebui sa aveti asta :

28. Faceti acelasi lucru pentru partile celalalte :

29. Tine-ti minte. Pentru marginile placii trebuie sa faceti asta : Faceti in asa fel incat,sa puteti vedea toate marginile,intr-o singura linie.Exemplu : daca selectati toate marginile si vreti sa o mapezi intr-o singura miscare,nu puteti,deoarece toata marginea este ca un cerc si nu o sa puteti vedea toate fetele la “Render”. Ceea ce putem face,este : vom imparti marginea in 4 parti : partea stanga,partea dreapta,partea din fata,partea din spate. Acum o sa fac marginea stanga. O sa selectez fetele in viewport ,apoi o sa aleg cel mai bun “mapping” pentru aceasta margine. Deoarece nu puteti folosii la nesfarsit “top/bottom mapping” pentru ca o sa intalniti diferite obiecte :

30. Si acum avem marginea din fata(nu conteaza daca partile nu sunt proportionale,puteti sa le mariti/micsorati dupa ) :

31. Faceti acelasi lucru pentru partea cealalta,si pentru marginea din spate :

32. Trebuie sa puneti formele ca in imagine,pentru o texturare mai buna :

33. Mergeti la “Tools > Render UVW Template” si apoi faceti aceste setari.O sa fac o rezolutie mai mare a texturii (2800 x 2800) :

34. Acum pasati butonul “Render UV Template”, si ar trebuii sa aveti asta :

35. Salvati poza ca “.JPEG” ,apoi deschideti-o cu Phothoshop(sau alt program de modificat poze, eu folosesc Photoshop CS3 ) :

36: Duplicati “background layer “ ,si ascundeti “background layer” ,nu copia :

37. Stergeti partile gri :

38. Acum faceti un “layer” intre celelalte 2,si apoi puteti sa faceti textura,sau puteti pune o imagine de fundal.Eu am asta(poate o sa spuneti ca are o forma ciudata,dar nu conteaza.Cel mai important este ce se afla in locul acelor pete gri pe care le-am sters.Ce se afla in afara,nu o sa fie vizibil) :

39. Iar aici aveti “bump map” ceea ce o sa folosesc ca sa faci efectrul “grip tape effect “ :

40. Faceti acelasi lucru pentru roti,sutn aceasi pasi ca la maparea skate-ului si acelasi proces pentru texturare

Pentru a pune aceasta textura,selectati un material din slotul de materiale,iar apoi selectati “diffuse”,apasati pe butonul cel mic,selectati Bitmap,apoi selectati textura.Jucati-va cu setarile ca sa il faceti putin mai lucios.Aici aveti rezultatul meu :

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

Leave a Reply