Modelare disc frana

Pentru a modela un disc de frana in 3ds am facut acest tutorial in 16 pasi , poate vi se par multi dar am explicat incat sa poata oricine urma acest tutorial

Pasul 1. : incepem prin a face un Donut ( pentru a face acest donut dati click pe Shapes (1) > Donut (2). Cu valorile specificate in poza R1=100 ; R2=40.

Pasul 2. : pozitionati Donut-ul fix in centru (pentru a face asta selectati figura si dati click dreapta >patratelul din dreapta lui “move” (2) si setati valorile la 0 in cazul in care nu sunt )

Pasul 3.: faceti 7 cercuri mai mici pozitionandu-le la fel ca in imagine – pentru a face cerculetele egale si rapid, alegeti primu cerculet facut, tineti SHIFT si trageti cu mouse-ul intr-o parte

Pasul 4.: Dupa ce ati facut cerculetele asigurati-va ca TOATE cele 7 cerculete sunt selectate si dati click pe Hierarchy (1) > Pivot (2) > Affect pivot only (3) si setati din nou toate valorile la 0 in coloana din stanga ( nu se va afisa valoarea 0 )

Pasul 5.: Avand cerculetele selectate alegeti Tools > Array

Pasul 6.: Dati click pe sageata din dreapta de la Rotate (1), apoi in coloana Z puneti 360 , la count alegeti 1D si puneti 12 (3) iar la type of object alegeti instance (4) si dati OK

Pasul 7.: Dupa ce a facut cele 12 copii ale cerculetelor alegeti 1 cerculet , dati click dreapta si alegeti Convert to > Editable Sline(1). Apoi avand acel cerculet selectat in meniul modifier alegeti Attach Mult. (2), apoi va aparea un tabel (3) in care veti selecta tot si dati Attach

Pasul 8.: Dati click pe Modifier List (1) si alegeti Bevel (2) si setati asa cum este in poza :
Level 1
— Height 5.0
— Outline 0.0
(bifat) Level 2
— Height -0.3
— Outline 0.3

Acum nu mai este o figura ci un corp geometric

Pasul 9.: Faceti un “Tube” avand valorile:
– Radius 1 : 99.0
– Radius 2 : 41.0
– Height : 12.0
Height Segments : 1
Cap Segments : 1
Sides : 80

Apoi il mutati fix in centru cu click dreapta > patratelul de la move si apoi valorile la zero

Pasul 10 : avand tubul selectat dati click dreapta > Convert to > Editable Poly. Apoi dati click pe patratul acela rosu din meniu care va permite sa selectati poligoanele si alegeti toate poligoanele tubului tinand click stanga si tragand in directiile specifice, si le lasati doar pe cele de sus neselectate iar apoi apasati DELETE.
Verifica poza pentru a vedea ce nu trebuie sters.

Pasul 11.:intoarceti putin camera intr-o parte incat sa vedeti si poligoanele din spate. Selectati acel triunghi (1) care va permite sa alegeti marginile corpurilor geometrice. Dupaia selectati cele 2 margini (2) care se vad in imagine si dupa ce le-ati ales dati pe patratelul de la Bridge (3) iar in tabelul ce a aparut setati valorile la fel ca in poza. Faceti la fel si in partea cealalta.

Pasul 12.: Dupa ce ati unit acele marini, selectati acel paralelipiped si dati din nou Tools > Array si schimbati doar la count punand 40. restul e la fel ca atunci cand am facut gaurile in disc

Pasul 13.: Apasati apoi click dreapta si transformati paralelipipedul in Editable Poly ( convert to > editable poly ), apoi dati pe patratelul de la attach (1) iar in tabel selectati tot cu exceptia discului ( in cazul acesta Circle07 si dati attach

Pasul 14.: Dati click pe “Vertex” (acele 3 puncte (1)), care va permit sa modificati colturile sau locurile unde se intalnesc 2 margini iar dupa ce le-ati ales pe cele din mijloc (2) dati click dreapta > rotate si le rotiti la fel ca in imagine.

Pasul 15.: Acum nu mai ramane decat sa schimbam camera in Back (1) iar apoi sa mutam acele paralelipipede, care sunt acum grupate, le mutam in spatele discului (2), apoi selectam discul, tinem Shift si tragem intro parte ca sa mai facem o copie pe care o mutam in spate de tot (3).

Aceste este un tutorial in care sunt folosite bazele creeari unu disc de frana. Discul are multe detalii dar voiam sa va arat bazele.

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

Leave a Reply