Modelare Anvelopa + Janta offroad

In acest tutorial o sa va arat cum sa modelati o anvelopa + o janta offroad.Este un tutorial foarte usor.O sa va arat de asemenea cum sa faceti acelasi model de anvelopa dar “low poly”.Nu o sa folosim nici un blueprint.Dedesupt o sa aveti rezultatul final al acestui tutorial. Tutorialul cu versiunea low poly, va fi postat curand :)

1.Incepeti prin a face o linie exact ca mine,folosind ”Line”.

2.Selectati toti vertexii si click dreapta > smooth.Trebuie sa aveti ceva de genul:

3.Acum,mutati vertexii selectati (din prima imagine) si ii puneti ca si in imaginea a doua.

4.Ca si la pasul 3,mutate vertexii de la prima imagine ca in imaginea a doua.

5.Intoarce-ti camera un pic.Asa puteti vedea mai bine.Avand linia selectata,alegeti din meniul “modifier”,”Extrude” si la amount puneti 35.(nu 0.9 – prea lenes ca sa schimbe imaginea) si la segments puneti 2.

6.Putem transforma aceasta linie in “editable poly” dar o sa alegem de la “modifier list” >”edit poly”…pentru ca daca vrem sa modificam va fi mai usor.Dupa ce ati ales edit poly din lista modifier,selectati toate poligoanele apoi click pe butonul “flip”.

7.Stergeti poligoanele selectate.

8. Selecteaza marginea (edge-ul) din mijloc, apoi click pe patratul mic de la “chamfer” si puneti 7 la amount.

9.Acum,folositi “Cut” sa faceti aceleasi forme ca mine.Urmariti pasii de mai jos (asa putem face modelul sau va puteti crea propriul model).

10.Selectati aceleasi poligoane ca si mine (daca aveti acelasi model).

11.Avand aceste poligoane inca selectate,apasati pe patratelul de la Extrude si bifati ‘’Group‘’
si la extrusion height puneti 3.

12.Utilizati pasii 10 & 11 ca sa faceti modelul pe margine dar la aceste poligoane la extrusion height puneti ‘’1,5’’.

13.Selectati aceleasi margini ca si mine.

14.Acum, avand marginile selectate,faceti la fel ca si mine (tineti shift apasat si trageti in jos folosind axa Z).

15.Selectati “top viewport”, click pe obiect si alegeti mirror ca sa faceti si cealalta jumatate

16. Mutati partea creeata langa cea originala

17. Folositi “attach” ca sa uniti cele 2 obiecte. Selectati obiectul > in meniul modifier click pe attach > click pe partea nou creeata.

18. Acum selectati aceasi vertexi ca si mine, apoi click pe patratul acela mic de la “weld” si puneti o anumita valoare incat sa uneasca vertexii intre ei.

19. Selectati doar obiectul apoi din lista modifier alegeti FFD 3×3×3. Dupa ce ati ales FDD, deschideti lista de la FFD si alegeti Control Points. Apoi selectati toate punctele care leam selectat si eu si le trageti inainte :

20. Dupa ce ati terminat cu pasul 19, alegeti din lista modifier “edit poly” (da! din nou)

21. Selecati obiectul, alegeti move > tineti shift ? trageti inainte putin incat ca noua copies sa fie foarte foarte aproape de obiectul original. Va aparea o fereastra. Bifati “Copy” iar la “number of copies” puneti 23

22. Selecteaza una din copiile facute > click pe patratelul de la attach > o fereastra va aparea. Selecteaza toate obiectele din acea fereastra apoi apasa pe butonul “Attach”

23. Acum fiti atenti… Dati zoom foarte aproape in locu unde se intalnesc doua copii ale obiectului. Apoi alegeti “vertex” din meniul modifier dupa care apasati ctrl+a ca sa selectati toti vertexii

24. Avand vertexii selectati, click pe patratelul ed la “weld” si puneti o valoare care va suda DOAR copiile una de alta. Nu puneti o valoare mare pentru ca va strica modelul anvelopei apoi o sa dati vina pe mine ca nu vi-am spus. Acesta este motivul pentru care vi-am spus ca atunci cand ati facut copiile sa fie foarte aproape una de cealalta.

25. Alegeti “Bend” din lista modifier si puneti aceleasi valori ca si mine. Ar trebui sa aveti asa ceva :

26. Alegeti “edit poly” din lista “modifier” . Acum folositi pasii 23 & 24 ca sa sudati/uniti cei 2 capeti ai anvelopei.

27. Acum puteti decide marimea jantei. Daca credeti ca nu aveti nevoie de o janta foarte mare, atunci selectati “edge” din meniul modifier (acel oval) iar cu un singur click ar trebui sa selectati intreg conturul (asta daca ati unit cei 2 capeti ai anvelopei intre ei)

28. Dupe ce ati selectat cele 2 contururi ale anvelopei puteti folosi “scale” pentru a micsora diametrul unde va fi plasata janta.

29. Selectati anvelopa > hierarchy > pivot > affect pivot only > center to object

30. Inapoi in meniul modifier. Selectati “move” > selectati anvelopa > click dreapta > click pe patratelul de la move > puneti toate valorile la 0. In acest fel, janta va fi in mijlocul viewport-ului.

31. Creati un cilindru in mijlocul anvelopei. Il puteti face
oriunde apoi il mutati in centru. Ii puteti schimba marimea incat sa se potriveasca cu diametrul ce il aveti voi

32. Acum, am postat doar imaginile in care am aratat cum am creeat janta. E usor. Se folosesc doar bazele modelarii 3D.

33. Am aplicat un chamfer de 0.5 marginilor selectate

34. Alegeti din lista modifier “meshsmooth” si puneti la “Literations” 1 (e destul)

35. Dupa ce ati aplicat meshsmooth, transformati janta intrun editable poly (veti vedea mai multe poligoane, deci nu va disperati)

36. Acum vom face acele gauri in janta. Vom folosi Boolean si Array. Daca nu ati folosit niciodata aceste 2 optiuni atunci fiti atenti ca nu e greu. Creati un cilindru si il puneti in acelasi loc ca si mine. Marimea de altfel poate sa difere. In fine, puneti cilindrul in acelasi loc ca si mine, apoi asigurativa ca se intersecteaza cu janta.

37. Avand cilindrul selectat > mergeti din nou la hierarchy > pivot > affect pivot only > dar de data aceasta dati click pe patratelul de la move si puneti valorile la 0.

38. Mergeti inapoi in meniul “modify”. Cu cilindrul selectat > click pe tools > array. Puneti aceleasi valori ca si mine dupa care apasati OK

39. Transformati cilindrul intr-un editable poly apoi atasatil de ceilalti cilindri. DOAR de cilindri.

40. Pastrati cilindrii selectati si mergeti la > Create > geometry > din acea lista alegeti “compound object > boolean

41. Apoi faceti aceleasi setari ca si mine dupa care dati click pe “pick operand B” si alegeti janta

42. Ar trebui sa aveti ceva de genul acesta

43. Si asta e tot, dati unhide all ca sa arate si anvelopa si e gata

O sa fac si tutorialul in low poly cand nu mai sunt asa plictisit.
Nu uitati de comment ;;)

If you really appreciate our work and want to help us to maintain the website alive you can help us with a small donation.
forum-banner
This post was written by

Leave a Reply